Kort nytt, uke 25
Tøffare å finansiere offshorebåtar, 13 300 ansatte i maritime bedrifter i MR, Stadig bedring for Vard og auka håp om nybygg for Green Yard Kleven.
Tøffare å finansiere offshorebåtar
Med eigenkapitalen Remøy Shipping gjekk inn med, kunne selskapet før overtatt Rem Crusader åleine. No måtte medinvestorar til.
Plattformforsyningskipet Rem Crusader er no på veg inn i spotmarknaden i Nordsjøen, etter at Remøy Shipping gjekk saman med ei investorgruppe og kjøpte og klargjorde det 2010-bygde skipet.
Ei viktig årsak til at Remøy Shipping ikkje kjøpte skipet åleine, er dei strengare krava til kva bankane skal låne ut pengar til, drive fram av den såkalla taksonomien til EU og bankane si handtering av den.
Kort sagt vil EU medverke til reduserte CO2-utslepp ved å auke innlånskostnadane til bankar som låner ut til verksemd som gir store CO2-utslepp. Oljebransjen er rekna som ein slik bransje. Målet er at bankane skal vri utlåna sine over til verksemd med mindre CO2-utslepp. Taksonomiregleverket for finans tok til å gjelde i Noreg frå 1. janauar i år. Administrerande direktør Karl-Johan Bakken seier til NETT NO at Remøy Shipping hadde nok eigenkapital ti å få finansiert Rem Crusader åleine, slik det var for få år tilbake. Konsekvensen av at investeringar som i til dømes Rem Crusader må ha meir eigenkapital for å få finansiering. Difor måtte selskapet ha fleire investorar med å på eigarsida for å finansiere kjøpet.
Stadig bedring for Vard
Årsregnskapene til Vard viser at selskapet er på bedringens vei. Fra et akkumulert underskudd i 2020 på over en milliard til drøye 300 millioner i minus på driften i 2022. Men eierne, Fincantieri, må fortsatt sprøyte penger inn i selskapet.
Omsetningen i Vard, som også inkluderer verftet i Vietnam, endte på 5,9 milliarder kroner, mot drøye 6 milliarder året før. Dermed sank omsetningen med rundt 191 millioner i 2022 sammenlignet med året før.
Driftsresultatet endte til slutt på -391,3 millioner kroner, som er en solid bedring sammenlignet med året før hvor driften endte på -658 millioner kroner. Det er også en meget god bedring sammenlignet med 2020 hvor driftsresultatet var over en milliard i minus.
Også på finanssiden var det en bedring i 2022 sammenlignet med året før, og selskapet endte med et resultat før skatt på -423,6 millioner kroner mot - 766 millioner i 2021.
Ordreboken til Vard var ved utgangen av året på knapt 20 milliarder kroner og inneholdt 29 skip, hvor 19 av dem skal bygges i Vietnam. Den har økt ytterligere i inneværende år. Den store kontrakten med bygging av de tre kystvaktskipene utgjorde så mye som 29% av den totale verdien i ordreboken.
Auka håp om nybygg for Green Yard Kleven
Interessen for å bygge nye skip øker, og dermed også muligheten for at Green Yard Kleven i Ulstein skal vinne nybyggingskontrakter, forteller selskapet i årsberetningen for 2022: "Markedet for nybygg er og større ombygginger er krevende for norske verft, men blant annet økende aktivitet i offshoresektoren tilfører en viss optimisme med hensyn til muligheten for nye kontrakter fremover. Selskapets salgsavdeling kalkulerer og priser et stadig økende antall forespørseler."
Green Yard Group tok over drift av Kleven Verft i 2020, etter konkursen, og Green Yard Group-sjef Hans Jørgen Fedog varsla at det ville bli satsa på opphoggingsmarknaden. Samstundes har Fedog heile tida sagt at verftet også vil satse på nybyggingsoppdrag, men samstundes understreka at dei må vere lønsame.
I 2021 hadde Green Yard Kleven nybyggingsoppdrag for over 404 millionar kroner, i 2022 var det inntektene frå nybygging berre 0,7 millionar kroner.
Ettermarknaden, som er ombygging, vedlikehald og reparasjonar av skip, sto for 53 prosent av driftsinntektene, inntektene frå opphogging av skip 31 prosent.
Kring 430 tilsette blei råka av Kleven Verft-konkursen. I fjor sysselsette Green Yard Kleven 64 årsverk, mot 77 i 2021.