Synliggjøring

At Oslo er en av verdens mest komplette havromsbaserte klynger er rimelig godt kjent i internasjonale miljøer. At det er relativt få i Norge som er klar over det er hovedutfordringen til OIFOs arbeid med synliggjøring av næringen i vår region.

 

At Oslo er en av verdens mest komplette havromsbaserte klynger er rimelig godt kjent i internasjonale miljøer. At det er relativt få i Norge som er klar over det er hovedutfordringen til OIFOs arbeid med synliggjøring av næringen i vår region. Osloregionens havromsbaserte klynge er ledende i verden på mange fronter, og utgjør en viktig del av både Norges og Osloregionens økonomi. Målsettingen til OIFO er å bringe budskapet om kvaliteten, styrken og betydningen av Norges største eksportnæringer videre til politikere, næringslivsledere, og det generelle publikum.

 

Prosjekter og initiativ

OIFO jobber for å få sentrale saker om forskning og utvikling, kompetansegivende tiltak, og innovasjon i media. Vi bruker også Nor-Shipping annet hvert år til profilering av viktige initiativ og aktiviteter hvor OIFO bidrar. I tillegg har OIFO sterk fokus på omdømmebygging og rekruttering til industrien. Den siste satsningen var Ocean Talent Camp 2013, under Nor-Shipping uken primo juni 2013. Utstillingen ble åpnet med en mottagelse i Oslo Rådhuset med ordfører Fabian Stang som vert. I løpet av uken ble det politikerbesøk, en maritim familiedag med over 500 gjester, og rundt 11.000 elever som besøkte utstillingen for å lære om hvilke spennende og utfordrende karrieremuligheter den maritime klyngen har å tilby. I 2014 ble det satset på Oslo Maritime Week, med et utvalg av internasjonale og lokale arrangement, og en mindre variant av Ocean Talent Camp.

Under Nor-Shipping 2015 vil OIFO jobbe videre med profilering og omdømmebygging samt bidra til gjennomføringen av Ocean Talent Camp 2015.

 

LAST NED PDF OG LES MER OM FOKUSOMRÅDE SYNLIGGJØRING HER